Favoritenstraße 226, D.3.28
1100 Wien
+43 1 606 68 77-4508
melanie.trojan@fh-campuswien.ac.at 

 

Publikationen:

Schraeyen, K., Page, J. Chafcouloff, E., Robinson, T., Bridgers, K., Davis-McFarland, E., Dreux, F., Elie, M., Friary, P., McNeilly, L., & Trojan, M. (2023, 20.-24. August). Enhancing the role of Speech-Language Pathology for Universal Health Coverage: Education and Competencies [Workshop Präsentation: Schraeyen, K.]. 32nd World Congress of the IALP. Auckland.

Trojan, M. (2023). Sozial (pragmatische) Kommunikationsstörung: diagnostische Herausforderungen. logoTHEMA, 20(1). Wien.

Avanessian, M., & Trojan, M. (2023, 04.-06. Mai). Linguistisch-kommunikative Fähigkeiten eines Erwachsenen mit FXS [Poster Präsentation]. In: Book of Abstracts, Im Gespräch 2023, S. 17. Innsbruck.

Hofstetter, C. & Trojan, M. (2023, 04.-06. Mai). Tiergestützte Neuro-Logopädie [Poster Präsentation]. In: Book of Abstracts, Im Gespräch 2023, S. 31. Innsbruck.

Trojan, M., Aichinger, T., Kalteis, E., Kerschner, S., Schiffer, A., & Paul, M. (2023). Pragmatische Fähigkeiten und Störungen im Schulalter. Informationsvideo für österreichische Pädagog*innen. https://youtu.be/iz5Fsn6SVX4

Trojan, M. (2023, 09. März). Warum verändert sich die Stimme im Laufe des Lebens? NÖN. https://www.noen.at/niederoesterreich/gesellschaft/frage-an-die-wissenschaft-warum-veraendert-sich-die-stimme-im-laufe-des-lebens-niederoesterreich-357105297

Trojan, M., Nomikou, I., Fasulo, A., & Kapp, S. (2022, 26.-28. Mai). Parental Contribution to Pragmatic Barriers in Autistic Children. In: New frontiers in speech and language therapy: advancing practice, research and education. 11th ESLA Congress of Speech and Language Therapy. Salzburg.

Trojan, M., Baskir, S., Buben, S., Hartberger, S. & Höller, S. (2020). Was ist Logopädie? Eine Umfrage zur Erhebung des Informationsstandes der österreichischen Bevölkerung, logoTHEMA, 20 (2). Wien.

Trojan, M. (2019). Übersetzung des Faces Tests auf Deutsch: Baron-Cohen, S., Wheelwright, S. & Jolliffe, T. (1997). Is there a “language of the eyes”? Evidence from normal adults and adults with autism or Asperger syndrome. Visual Cognition, 4, 311-331.